måndag 10 juni 2013

Reflektion


Vi har på bilden i i åk 7 och 8 arbetat med:

Digitala tekniker:
I början av sjuan så gjorde vi en affisch i GIMP. Det gick bra för mig då jag själv tycker jag arbetade både självständigt och fokuserat. Det var även kul eftersom jag tycker om att arbeta med bilder och datorn. Vi fick själva välja en bild och sedan arbeta med den med hjälp av inspiration vi hade fått på lektionerna. I början var det svårt att komma igång eftersom vi inte visste så mycket om programmet men efter ett tag så blev det bara lättare och lättare. Till sist så var vi duktiga i programmet och med hjälp av varandra kunde vi lösa de problem vi stötte på!

Analoga tekniker: 
Vi fick i uppgift att göra antingen en konkret eller en abstrakt staty av något slag. Abstrakt blev mitt uppdrag! Jag valde att symbolisera lycka med hjälp av glada och varma färger. Jag blev nöjd till viss del men den var inte särskilt hållbar. Jag tycker själv inte jag är särskilt kreativ och därför stänger jag in mig själv lite och är rädd för att testa nya grejer. Men ifall jag försöker så kan jag faktiskt vara kreativ.

Filmarbete: 
En hel termin i åk 8 så arbetade vi med vårt filmarbete. Vår grupp var lite blandad alla hade olika mål med sitt bildarbete. På så sätt så blev arbetet i gruppen inte uppdelat så jämt som jag kanske skulle velat. Jag kände att jag drog en stor tyngd då jag hade väldigt mycket ansvar. Inte mycket skulle blivit gjort ifall jag inte skulle tagit kommandot. Jag tycker dock att det löste sig lite med tiden och i slutet så hade jag två andra som hjälpte mig jätte mycket medan den sista i gruppen inte gjorde någonting. Men så klart så blir det ju så när man inte har samma mål i gruppen. Jag lärde mig väldigt mycket. När man tycker något är roligt så lär man sig mycket snabbare och lättare. Just detta projekt var väldigt kul! 

Bildanalys:
I slutet av åk 8 har vi nu jobbar med att analysera filmer och bilder. Detta arbetsområdet har inte varat så länge men jag har ändå lärt mig saker. På provet vi hade så gick det bra och under lektionerna så lyssnade jag engagerat. Det var dock lite trist att vi kollade på en film och sedan inte analyserade den. Vi fick däremot analysera ”12 Angry Men” och det var både en bra och lärorik film! 

9an:
I framtiden så ska jag fortsätta på samma väg som jag har valt nu och jobba fokuserat och engagerat. Vi ska jobba med konsthistoria och jag ska jobba självständigt och verkligen göra mitt bästa på detta projektet. Satsa och ta ny tag igen efter sommaren för det är då det verkligen gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar