onsdag 14 september 2011

Sammankoppling

Sovay är en väldigt speciell pojkflicka på 17 år. Hennes ena förälder är död och hon lever bara med sin pappa och bror.

Detta påminner mig om en nära vän som också har förlorat en av sina föräldrar. Sovays mamma dog i cancer men det gjorde inte min väns pappa.

Skillnaderna är som sagt att i detta fallet är det pappan som har gått bort och inte mamman som i Sovays fall. Min vän lever bara med sin mamma och bror. Till skillnad från Sovay förlorade min vän sin förälder för bara 2 år sen. Sovays mamma dog för 12 år sen.


Min andra sammankoppling handlar om att Sovay är väldigt lik Bamse. Bamse är väldigt starkt fysiskt medans Sovay är väldigt stark mentalt. Pojkflickan Sovay tänker aldrig på vad hon skulle kunna förlora. Hon skulle kunna bli utslängd ur landet. Det enda hennes tankar vidrör är att hitta hennes älskade familj.


Min tredje och sista sammankoppling handlar om en person som jag känner lite smått. Han var också förlovad men det gick itu. Tyvärr vet jag inte varför men de gjorde slut precis som Sovay och James. Tragiskt.

1 kommentar:

  1. Intressanta och utförliga sammankopplingar! Bra språk och personligt skrivet.

    Förbättringstips.
    Börja inte på ny rad i onödan: ...bror. Till skillnad....

    SvaraRadera