fredag 5 oktober 2012

Träningsdagbok v.40

Denna veckan har jag valt att bara skriva om en träning lite längre.

Torsdag 4 oktober 2012
Idag hade jag först en tennisträning på morgonen vilken var riktigt seg och jobbig att gå upp till. Dock var det ändå helt hyfsat kul för jag hade någon jag kunde snacka lite med från tennisen. Träningen var med polhemskolan och vi körde lite tempoövningar 2 mot 1 som får den som är själv att jobba väldigt hårt. Vi tränade även serv ett tag och sedan lite poäng. Sedan var jag tvungen att cykla iväg till skolan.

Efter skolan tränade jag en gång till. Jag var väldigt trött men det var kul ändå! Var positiv även fast jag var väldigt dålig vilket kan bero på att jag har haft väldigt mycket i skolan denna veckan som har gjort mig utmattad. Jag hade ätit ett ordentligt mellanmål innan vilket antagligen piggade upp mig lite. Vi körde även här lite tempoövningar och placering av bollen. Även poäng och 2 mot 1 där den som var själv endast fick slå forehand vilket ledde till att den fick gå runt när bollen kom mot backhanden. Poängspel med serv på slutet. Väldigt skönt att komma hem efteråt och ta en varm dusch! Hade önskat att jag kunde dra ner på träningen när det är väldigt jobbigt i skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar