måndag 17 september 2012

Träningsdabok v.38

tennisträning måndag 17/9-12
Dagen började men en uppfriskande träning kl. 7 på morgonen! Dock lite segt att gå upp så tidigt! Vi körde mest forehand men jag valde att sluta träna det för att det inte gick så bra. Forehanden funkade bra förra veckan och då ville jag inte falla in för mycket i det dåliga. Tränade även lite volley.

På eftermiddagen körde jag en och en halv timma till fast nu i grupp. Vi körde lite olika övningar som innehöll att försöka hålla igång bollen och sedan avgöra med attackslag och lite liknande. Bra tempo och bra träning! Skönt att cykla hem efter en bra träning.


fotarbetsfys tisdag 18/9-12
För att förbättra fotarbetet så kör vi alltid en speciell fys två gånger i veckan. Den innehåller endast benövningar. Fysen håller på i en timme. Vi körde mycket med intensivt arbete med fötterna (snabba sidoförflyttningar åt olika håll, korta sprinter och lite reaktion t.ex) och vi körde även t.ex 90° som stärker låren. Vi satt ungefär i 4-6 min. Alltid jobbigaste träningen på hela veckan, svetten rinner och hela kroppen värker. Det gäller att inte ge upp när det gör ont.

tennisträning tisdag 18/9-12
Efter fotarbetet körde jag en timme tennis. Vi tränade lite openstans, attackslag och hålla igång bollen. Servade lite i slutet. Riktigt jobbig träningsdag!

Fys torsdag 20/9
Fystesterna efter sommaren började. Jag körde lite bål och mage (kast med medicinboll, situps). Även sprint, spänst och kordinationstest. Det gick väldigt bra och jag hade förbättrat mig. Dock var det sjukt jobbigt!

Tennisträning torsdag 20/9
Träningen mycket av att hålla igång bollen med väldigt högt tempo. Även lite poäng i slutet. Det var en riktigt jobbig träning och nu känner jag att jag har kommit in i tempot efter sommaren.


Tennisträning fredag 20/9
På fredagar kör vi bara poängspel. Vi körde en övning som kallar "davis cup". Två lag som består av fyra personer. Först kör man en dubbel och två singlar och sedan samma sak fast man byter så att de som spelade dubbel möter varandra i singel och de som spelade singel spelar dubbel. 30min med tränare och 30min utan tränare. Bra och rolig träning. Gött!

Jobb söndag 23/9
Jag jobbar alltid på söndagar. Idag tränade vi mest grundslag med 9-åringarna som jag tränar. Vissa är lite äldre och vissa lite yngre. En uppvärmning började träningen med och sedan bollade de in tillsammans. Vi gick sedan igenom slaget volley som dom sedan fick träna lite på. Servuppkast tränades även. Välförtjänta pengar!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar