söndag 9 september 2012

Träningsdagbok v.36

Tennisträning Torsdag 30/8-12
Jag har valt att denna vecka, v.36 bara skriva om en av mina träningar jag haft under veckan. Den jag valde var den bästa träningen enligt mig själv. 

Träningen höll på i 1,5h. Träningen var tillsammans med damlaget i klubben. Vi var ungefär 6 pers på 3 banor. En uppvärmning innan träningen och en inbollning är alltid obligatorisk. På inbollningen så "bollar man in" alla slag. (forehand, backhand, volley, smash och eventuellt serve om träningen ska innehålla matchspel). Vi började med att spela två mot en med lite olika moment inlagda. Det är svårt att förklara dessa övningar här men de innehöll högt fotarbete och även bra tempo på bollen. En väldigt intensiv träning och även väldigt rolig. Efter en timme så servade vi lite och sen körde vi poängspel. En övning som heter ''up and down''. På en bana spelade ett vanligt match-tiebreak mellan två personer (singel). På den andra banan så spelades ''fyra bollars''. Vi spelade singel även där men mot olika personer. När en bana har fått en viss poäng så går man upp om man har mest poäng och ner om man har minst. Det låter lite flummigt men det är väldigt strukturerat om man kollar på våra träningar. Alla ger 100%. Det kändes bra efter träningen, riktigt kul. Efter träningen så stretchade jag och sedan cyklade jag hem. 

Nästa vecka tror jag att jag skriver lite mindre om alla mina träningar jag har. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar