tisdag 17 januari 2012

Säkerhetsregler G-bo 7ab


1. Lämna ytterkläder och väskor utanför innan du går in på lektion.
2. Sätt upp håret i tofs om det är långt. 
3. Du får inte dricka eller äta i labbsalen. 
4. Man skall kunna hantera nöddusch, ögondusch, brandfilt, brandsläckare om man arbetar i labbsalen. 
5. Följ alltid lärarens anvisningar. 
6. Börja först laborera då du vet precis vad du skall göra. 
7. Använd skyddskläder. 
8. Spring aldrig omkring när du har lektion. 
9. Torka genast upp ifall du spiller.  
10. Diska alltid dina saker du använt under lektionen ordentligt.  
11. Ställ tillbaka sakerna du använt på rätt plats.   
12. Torka och städa alltid på din plats innan du lämnar salen.   
13. Du ska sopsortera om du ska slänga något.
14. Gör vad du ska eller dra!

Jag föddes den 23 april 1998 och döptes då till Maria Lindeblad.  Jag går i årskurs 7 på Gunnesboskolan. Började på Gunnesboskolan gjorde jag redan när jag var 7 år och har gått här sen dess. Jag är envis, självständig och oftast glad. I vissa stunder händer det att jag är lite lat. Särskilt när jag ligger i soffan, inte i skolan.  
På min fritid spelar jag tennis ungefär hela tiden. Fastnade för tennis gjorde jag redan då jag började gå. Full fart sen dess! Jag spelar alla vardagar och har sedan matcher och tuneringar på helger. När jag inte tränar eller har match umgås jag med mina underbara vänner. När jag var ca 6 år började jag på handboll och har spelat ända tills sen åtta månader sen som jag då valde tennisen före handbollen och slutade i laget. Jag älskar att fotografera och har en egen systemkamera som jag ser som min bästa vän.
Min familj består av en mamma som heter Anna, pappa som heter Per och min två år äldre syster Hanna. Hanna går sitt sista år på Gunnesboskolan detta året. 
I skolan har jag fastnat vid några ämnen. SO, Språkämnena och Idrott. Matte är jag även duktig på, men ingår inte bland mina favoritämnen. Jag jobbar på flitigt i skolan och kör lite på min kämpaglöd på både tennisen och i skolan. Ämnet jag inte tycker är speciellt roligt är NO, även fast det går bra för mig där med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar